DHRTC annual report 2017

Nøglen til succes er samarbejde

onsdag 25 apr 18
|
En platform for innovation, forskning og udvikling, det er Danish Hydrocarbon Research and Technology Centre. Ved hjælp af samarbejde har centret efter tre år nået sit første mål og er nu klar til det næste mål: bringe forskningen i anvendelse. DHRTC Annual Report 2017 giver et overblik over 2017 og sætter retningen for 2018.

“En af visionerne for Danish Hydrocarbon Research and Technology Centre (DHRTC) er at promovere samarbejde mellem tværfaglig forskning på internationalt niveau og erhvervslivet,” siger Henrik Tirsgaard, Head of Technology and Innovation hos MÆRSK OLIE OG GAS A/S a Company of TOTAL, i DHRTCs årsberetning for 2017, og fortsætter:

”I dag ved vi at DHRTC med succes er blevet den platform organisationen stræber efter. Her møder højt kvalificerede forskere og akademikere forskellige dele af industrien for at diskutere og finde løsninger på nogle af de fundamentale udfordringer vi i dag har i den danske Nordsø.”

Samarbejde er også nøglen til succes i rapportens andet forord, som er skrevet af Prorektor på DTU, Rasmus Larsen:

“Det universitets-industrisamarbejde, som foregår i DHRTC, med ambitiøse mål for at frembringe kommercielle gangbare løsninger på kort tid er direkte i tråd med DTUs mission om at bidrage til samfundet ved hjælp af teknisk videnskab og naturvidenskab. Det kræver af forskerne, at de tager svære valg mellem mere eller mindre lovende retninger under hensyn til såvel usikkerheder som potentialer. Samtidig kræves det at forskerne får mulighed for at prioritere radikal nytænkning frem for inkrementelle forbedringer.”

I hele DHRTC partnerskabet ses samarbejdet tydeligt hver dag. Dyk ned i de mange eksempler med forskningssamarbejde inden for korrosionens mysterium, nye boretekniker, kunstig intelligens, platformes levetid, laboratoriet som mødeplads for nye løsninger og om Valdemarfeltet, som indeholder førsteklasses olie men også drilsk kalk samt tag et kig ind i en verden af radikal innovation.

Se hele rapporten her.

Nyheder og filtrering

Få besked om fremtidige nyheder, der matcher din filtrering.